Skip to main content

Şehir içi bisiklet sürücülerine notlar -1 (Güç meselesi)

Son zamanlarda şehir içinde fazla bisiklet kullanmaya başladım. Arkadaşlar da sormaya başladı "nasıl bu kadar fazla yol kat edip hiç yorulmuyorsun" gibi sorular işte.

Dedim parça parça "tip"ler yazayım.

1. Güç Dengesi Kuralı
Bacaklarınızın ikisini birden yormanıza gerek yok. Güç dengesi diye bir kural uydurdum. Mantık şu
 - pedallara güç verirken ilk aşamalarda sadece bir tarafa yoğunluk verin. Örneğin sadece sağ bacağınızla güç uyulayın sol bacağınız kendiliğinden salınsın. bir süre sonra sağdan gücü çekin ve sola verin. Böyle bir döngü içinde daha şehir içinde daha uzun mesafe alır ve daha az yorulursunuz.

2. Doğru Çark Önemli
Yani vites! doğru vites. Yolunuzun düzgün olup olmaması veya eğimine göre vitesinizi ayarlamayı unutmayın!

3. Hızlanma ve yavaşlamalar mümkün olduğunca doğrusal olmalı
Özellikle genç bisiklet sürücüleri hızlanırken logaritmik hızlanıyorlar. Kesinlikle yanlış! Gücünüzü yavaş yavaş vermeniz ve hızlanmanızı dengeli tutamanız önemli. Her zaman hız artışının ve azalışının doğrusal olmasına dikkat etmelisiniz. Hızlanırken de arka çarklardan küçükten büyüğe doğru yavaş yavaş geçirirseniz daha iyi olur.


Bu arada bugün bisikletten düştüm ve ayağım burkuldu. Bu tarz durumlarla ilgili de bir kaç yazım olacak. Çünkü bisiklet sürücülerinin en çok yaşadığı sorun ani kazalar sonrası ne yapacaklarını bilememeleri.

Comments

Popular posts from this blog

Özcan Alper ile "Kars Öyküleri" (Tales From Kars) 30 Eylül'de Gösterimde

Aslında "Kars Öyküleri" Özcan Alper, Ülkü Oktay, Ahu Öztürk, Zehra Derya Koç ve Emre Akay'ın yönettiği bir mozaik, Kars mozaiği. 30 Eylül'de İstanbul'da 14 Ekim'de Ankara gösterime girecek. Mutlaka izleyin. http://www.sinemalar.com/film/79327/Kars-oykuleri/ Özcan Alper'i takip etmekteyim efendim. tüm çalışmaları özgün ve naif. Özellikle Altın Portakal ödüllerinden sonra daha fazla duyulacağını düşünüyorum.

Uydurdum

Uydurdum ama oldu gibi. İşte yeni  Apophysis  ürünüm: Yüksek kaliteli indirmek için: 1. http://www.box.net/shared/30iufeekh8 2. http://www.box.net/shared/1ekmm7atx9