Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2010

Aşağıya Yazmışım "Creative Commons Attribution 3.0 Unported" Diye

Kardeşimin perişan olmuş dizüstü bilgisayarının üstüne sticker ararken  pek istediğimizi bulamadık ama birden kaşıma bu çıktı : http://urun.gittigidiyor.com/LAPTOP-NOTEBOOK-ETIKET-SKIN-STICKER-10_W0QQidZZ24039906#aciklama Adam şöyle yazmış : "ORJİNAL LAPTOP/NOTEBOOK  SKIN STICKER" çok tanıdık geldi :) sonra hatırladım öylesine bir şey yapmıştım te ne zaman. O da şöyleydi (evil pattern) :  http://hasantayyar.blogspot.com/2008/10/evil-pattern.html Şimdi asıl mesele alması ve hatta ticari amaçla kullanması değil asıl mesele bu kadar basit bir açık lisansa uygun davranamaması :  http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ Hem ok utandım. En berbat ve saçma denememi kulanmış halbuki daha güzelleri üstelik laptop üzerine güzel gidecek şeyler de denemiştim. Mesela keike şunları alsaymış : http://hasantayyar.blogspot.com/2009/10/pourpre-nebuleuse.html http://hasantayyar.blogspot.com/2009/07/uydurdum.html http://hasantayyar.blogspot.com/2009/06/amacm-wallpaper-olmasa-bile

İleri bisiklet deneyimleri için öneriler ve uyarılar

Kendinizi şehir içi bisiklet meselesinde ileri düzey hissediyorsanız mutlaka yeni deneyimleri de arıyorsunuzdur. İleri düzey deneyimler için ilk bir düzine önerim olacak (Ankara için sadece ama). Şimdilik sadece birisine değineyim Dikmen meselesi Dikmen tepesi Ankara'da pek ünlüdür. İlk aşamada neredeyse dik açı gibi gelir eğimi. Mesele ilk 100 metrelik kısmı tırmanmaktadır zaten. İlk ileri deneyiminizi burda yaşamanızı tavsiye ederim. Çıkışta kendizi güç bağlamında stress-teste tâbi tutmuş olacaksınız, ama bunun ödülü büyük çünkü Dikmen caddesinin başından Güvenpark'a kadar tam anlamıyla "bisikletle ne kadar hızlı gidebilirim ki abi?" sorunuza dev bir cevap almış olacaksınız. - 6.6 km  boyunca hiç pedal çevirmeden son derece hızlı bir deneyim olacak. Deneyin görün derim. Konuyu irdeleyin: http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Dikmen+Cd&daddr=39.895975,32.842169+to:Milli+M%C3%BCdafa+Cd&geocode=FRBUYAId0tT0AQ%3B%3BFTUeYQId4Uj1

Şehir içi bisiklet sürücülerine notlar -2 (yer çekimi meselesi)

Temel amaç gücü doğru kullanmak . Bu amaçla ilk önemli madde eğim meselesidir. Eğimi doğru kullanmak gideceğiniz yolu önceden bilmenizle de ilgilidir. 1. Yolu tanıyın 2. Ne kadar zamanınız olduğunu iyi bilin 3. Alternatif yollar üzerinde kafa yorun. Ardındna alternatif yollar ile ana yolunuz arasında sadece eğim açısından bir değerlendirme yapın. Eğimi yer yer çok fazla olan ancak genelde düz olan bir yol ile eğimi az ancak sürekli olan bir yol arasında tercih yaparken mesafe etkenini de unutmayın. Eğer zamanınız varsa az ve sürekli eğimli yolu tercih edin derim (bu yol diğerine göre daha uzun olsa bile) .

Döküman Yönetimi ve "Mendeley"

Genellikle makale taramlarımda imdadıma yetişen Mendeley'i artık ebook arşivim için de kullanıyorum. Pek fena değil. Mendeley üzerindeki hesabımla dosyaları senkronize etmesi, döküman üzerine highlight ve not ekleme gibi özelliklerle oldukça verimle bir bir program. -Program kendini "Academic reference management software " olarak tanımlıyor. -Payalşılan kütüphaneler oluşturmaya imkan veriyor. -Başkalarının yapılmış taramalarına erişmey imkan veriyor. -Alıntı yapmayı kolaylaştırıyor. -Araştırmayı daha verimli hale getiriyor Konuyu irdeleyin:  http://www.mendeley.com/

Şehir içi bisiklet sürücülerine notlar -1 (Güç meselesi)

Son zamanlarda şehir içinde fazla bisiklet kullanmaya başladım. Arkadaşlar da sormaya başladı "nasıl bu kadar fazla yol kat edip hiç yorulmuyorsun" gibi sorular işte. Dedim parça parça "tip"ler yazayım. 1. Güç Dengesi Kuralı Bacaklarınızın ikisini birden yormanıza gerek yok. Güç dengesi diye bir kural uydurdum. Mantık şu  - pedallara güç verirken ilk aşamalarda sadece bir tarafa yoğunluk verin. Örneğin sadece sağ bacağınızla güç uyulayın sol bacağınız kendiliğinden salınsın. bir süre sonra sağdan gücü çekin ve sola verin. Böyle bir döngü içinde daha şehir içinde daha uzun mesafe alır ve daha az yorulursunuz. 2. Doğru Çark Önemli Yani vites! doğru vites. Yolunuzun düzgün olup olmaması veya eğimine göre vitesinizi ayarlamayı unutmayın! 3. Hızlanma ve yavaşlamalar mümkün olduğunca doğrusal olmalı Özellikle genç bisiklet sürücüleri hızlanırken logaritmik hızlanıyorlar. Kesinlikle yanlış! Gücünüzü yavaş yavaş vermeniz ve hızlanmanızı dengeli tutamanız önemli.