Skip to main content

Şehir içi bisiklet sürücülerine notlar -4

Daha önce de bisikletçiler için bir[1] kaç[2] şey[3] yazmıştım. Fark ettikçe de yazarım sanırım.

Uçurtma sezonu bitti, şimdi güneş ilk önceliğiniz olmalı. Haziran neyse ama Temmuz'da öğlen vakti bisikletle uzun yolculuklar yapmamaya gayret edin. 

Eğer güneşli ve sıcak bir havada üstelikte öğlen vakti bir dengesizlik yapıp yola çıkmışsanız derhal ilk bakkalda durup iki şişe su ve ayran alın. Bakkalın kapısının önünde oturun ve için. sonra bekleyin ikindiye kadar. Şimdi gidebilirsiniz.

Yok ama çok inatçıysanız, çetin güneşte nasıl bisiklete binilir anlatayım.

Öncelikle kafanızı mutlaka örtmelisiniz. Aslında en güzeli pamuktan bir bez, benim tercihim bu yonde. Evet tıpkı bedevi usulu. Ama şehirde biraz garip olacaktır. Siz çok sıkmayan ve geniş bir şapka takın. Açık renk ve pamuk olsun lütfen. Sırt çantanızda bolca su olsun. Yol boyunca 20 dk da bir bir gölgede durup sırtınızdaki suyla yüzünüzü yılayın. Başınıza dokmeyin. Öğlen güneşi altında başınıza dokeceğiniz su (güneşte yola devam edeceğiniz için) kotu etkilere yol açabilir.  Ama yine de kafanızı serinletmek için elinizle biraz ıslatabilirsiniz. çok su tuketmeyin sadece 20 dk da bir durdugunuz golge yerlerde 4-5 yudum yeterli olacaktır. Kendinizi çok yormayın. Çok dikry yerlerde bisikletten inip yuruyerek devam etmeyi gurur meselesi yapmayın.
Vardığınız yerde ne kadar zamandır dışarda olduğunuzu ve ne kadar zamandır güneş altında bisiklet sürdüğünüzü kabaca hesaplayın. Çünkü güneşte çok sık bisiklete binecekseniz kendi dayanma kapasitenizi ogrenmeniz gerekecektir. 



Comments

Popular posts from this blog

Özcan Alper ile "Kars Öyküleri" (Tales From Kars) 30 Eylül'de Gösterimde

Aslında "Kars Öyküleri" Özcan Alper, Ülkü Oktay, Ahu Öztürk, Zehra Derya Koç ve Emre Akay'ın yönettiği bir mozaik, Kars mozaiği. 30 Eylül'de İstanbul'da 14 Ekim'de Ankara gösterime girecek. Mutlaka izleyin. http://www.sinemalar.com/film/79327/Kars-oykuleri/ Özcan Alper'i takip etmekteyim efendim. tüm çalışmaları özgün ve naif. Özellikle Altın Portakal ödüllerinden sonra daha fazla duyulacağını düşünüyorum.

Uydurdum

Uydurdum ama oldu gibi. İşte yeni  Apophysis  ürünüm: Yüksek kaliteli indirmek için: 1. http://www.box.net/shared/30iufeekh8 2. http://www.box.net/shared/1ekmm7atx9