Skip to main content

Carancho - Ankara Film Festivali Gösterimi


Dünyanın Her Köşesinden bölümünde gözümüze çarpan iki filmden biriydi. Aslında bu bölümdeki tüm film filmleri izlemek istiyordum. Fakat Revolucin (Devrim) ve Carancho (Akbaba) filmleri daha çok ilgimizi çekti.
http://www.filmfestankara.org.tr/tr/festival/kategori/22/168/Dunyanin-Her-Kosesinden

Akbaba filmine bügün saat 14:30 gibi gittik. Batı sinemasında 10 kişi bile girişte uzun süreli kuyruğa neden oldu. Ancak sorun bu sorunu bekleyenleri biletsiz olarak içeri alarak gidermiş oldular. Bilet konusunda oldukça oturaklı bir organizasyon beklemiyordumzaten. Bizi sadece filmler ilgilendiriyordu. Haftasonu olmasına rağmen koltukların bom boş olması tuhaftı.

Filmde dikkatimi çeken ve çoks evdiğim şey makro çekimlere ağırlık vermesiydi. Ayrıca oldukça temiz bir banttı. Görsel olarak çok kaliteliydi.

Tek sorun ilk 15 dakika filme kendimi verememiştim.

25 Mart'ta tekrar gösterime girecek (Büyülü Fener'de saat 19:15'de) kaçırmayın derim, ama kaçırılmayacak o kadar çok film var ki keşke festival çok uzun bir süreye yayılmış olsaydı.

filmfestankara.org.tr de şöyle özetliyorlar :
Arjantin’in en başarılı yönetmenlerinden biri olan Trapero, 2008 yapımı Leonera’dan sonra Arjantin sokaklarındaki şiddete dikkat çeken yeni filmiyle sahneye dönüş yapıyor. Arjantin’de her yıl sekiz binden fazla insan trafik kazalarında yaşamını kaybetmektedir. Her trajedinin ardında, sigorta şirketlerinin tazminatları ve yasaların zayıflıklarıyla desteklenen bir endüstri bulunmaktadır. Avukat olan Sosa, olası müşteriler arayışında devlet hastanelerinin acil servisleri ile karakollar arasında mekik dokuyan bir carancho, yani akbabadır. Luján ise aynı bölgede çalışan genç bir doktordur. Sokakta karşılaştıkları gece, Sosa ile Luján arasında bir aşk başlar. Lujan, bir adamın yaşamını kurtarmaya çalışırken, Sosa ise aynı adamı “avlamak” için uğraşmaktadır. Yeniden çekim haklarının Hollywood tarafından satın alındığı film, Arjantin’de çoktan kurumsallaşmış bir suç faaliyetinin gerçekçi bir portresini sunuyor.

Fragmanını buradan izleyebilirsiniz : http://www.sinemalar.com/fragman/78374/Carancho/0/kucuk/

Filmin Künyesi
Yönetmen: Pablo Trapero
Senaryo: Alejandro Fadel, Martín Mauregui, Santiago Mitre, Pablo Trapero
Görüntü Yönetmeni: Julián Apezteguia
Kurgu: Ezequiel Borovinsky, Pablo Trapero
Oyuncular: Ricardo Darín, Carlos Weber, José Luis Arias, Loren Acuña, Gabriel Almirón
Yılı: 2010
Süre: 107'
Web Sitesi: http://www.caranchofilm.com/


Linkler
http://www.filmfestankara.org.tr


Comments

Popular posts from this blog

Aşağıya Yazmışım "Creative Commons Attribution 3.0 Unported" Diye

Kardeşimin perişan olmuş dizüstü bilgisayarının üstüne sticker ararken  pek istediğimizi bulamadık ama birden kaşıma bu çıktı : http://urun.gittigidiyor.com/LAPTOP-NOTEBOOK-ETIKET-SKIN-STICKER-10_W0QQidZZ24039906#aciklama Adam şöyle yazmış : "ORJİNAL LAPTOP/NOTEBOOK  SKIN STICKER" çok tanıdık geldi :) sonra hatırladım öylesine bir şey yapmıştım te ne zaman. O da şöyleydi (evil pattern) :  http://hasantayyar.blogspot.com/2008/10/evil-pattern.html Şimdi asıl mesele alması ve hatta ticari amaçla kullanması değil asıl mesele bu kadar basit bir açık lisansa uygun davranamaması :  http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ Hem ok utandım. En berbat ve saçma denememi kulanmış halbuki daha güzelleri üstelik laptop üzerine güzel gidecek şeyler de denemiştim. Mesela keike şunları alsaymış : http://hasantayyar.blogspot.com/2009/10/pourpre-nebuleuse.html http://hasantayyar.blogspot.com/2009/07/uydurdum.html http://hasantayyar.blogspot.com/2009/06/amacm-wallpaper-ol...

Şehir içi bisiklet sürücülerine notlar -1 (Güç meselesi)

Son zamanlarda şehir içinde fazla bisiklet kullanmaya başladım. Arkadaşlar da sormaya başladı "nasıl bu kadar fazla yol kat edip hiç yorulmuyorsun" gibi sorular işte. Dedim parça parça "tip"ler yazayım. 1. Güç Dengesi Kuralı Bacaklarınızın ikisini birden yormanıza gerek yok. Güç dengesi diye bir kural uydurdum. Mantık şu  - pedallara güç verirken ilk aşamalarda sadece bir tarafa yoğunluk verin. Örneğin sadece sağ bacağınızla güç uyulayın sol bacağınız kendiliğinden salınsın. bir süre sonra sağdan gücü çekin ve sola verin. Böyle bir döngü içinde daha şehir içinde daha uzun mesafe alır ve daha az yorulursunuz. 2. Doğru Çark Önemli Yani vites! doğru vites. Yolunuzun düzgün olup olmaması veya eğimine göre vitesinizi ayarlamayı unutmayın! 3. Hızlanma ve yavaşlamalar mümkün olduğunca doğrusal olmalı Özellikle genç bisiklet sürücüleri hızlanırken logaritmik hızlanıyorlar. Kesinlikle yanlış! Gücünüzü yavaş yavaş vermeniz ve hızlanmanızı dengeli tutamanız önemli....

Cesaret Ana ve Çocukları - Bertolt Brecht / Devlet Tiyatroları Gösterimi

Cesaret Ana ve Çocukları - Devlet Tiyatroları Gösterimi İki hafta önce İrfan Şahinbaş Atölye tiyatrosunda izlediğimiz oyun ciddi emek isteyen bir oyundu. Seyirci için dahi oldukça yorucu. Oyunun 3 saat olduğunu bilmeden gidince zaten  Brecht 'in tarzı gereği daraltılar basarak izlediğimiz oyun biraz yorucu geldi bize. Daraltı dediysem kötü anlamda değil. Daha önce Brecht okuduysanız veya bir oyununu izleme şansınız olduysa ne demek istediğimi fark etmişsinizdir.  Brecht seyircinin bilincini açık tutmayı amaçlıyor sanırım hep. Oyunda bölümler arasında bir perde iniyor ve o bölümü önceden özetliyor. Bu da yine seyircinin algısını daha açık tutuyor. E haliyle yoruyor tabi. O yüzden bizim gibi bir gece öncesindne az uyku ile gitmeyin. Zaten oyun biraz yoracak sizi. Öyle İstanbul Şehir Tiyatrolarında izlediğiniz kumpanyalar gibi eğlenmeye gelmeyin arkadaşlarınızla (burda bir yergi yok). Oyunla ilgili bir kaç yazı http://nesrinmutlu.blogspot.com/2013/01/cesaret-a...